Mygg

Nisse, jag och Nisses mor har idag plockat ett antal liter blåbär, vilket gör mig vääldigt lycklig eftersom blåbär  är bland det bästa som finns. Men absolut allra lyckligast är nog onekligen alla jäkla mygg som fanns där vi var. Mygg, mygg, mygg och åter jävla mygg.

När det var som värst kikade jag ner i handen som jag höll bunken i, och på den lilla yta av handflatan som fanns kvar satt fem mygg och sög. Dessutom fick jag feberfrossa mitt under utflykten, astmamedicinen slutade verka och hunden försökte äta upp mina bär.

Men vet ni vad det bästa av allt var?
Det var så otroligt mysigt, att trots myggjävlar, astmabesvär, feberfrossa och blåbärssnattande hundar var det så sjukt värt det. Nisses mor hade med sig fika också. OCH, framför allt - vi fick blåbär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0