Lindex har..

Lindex har en speciell kollektion som "enbart är för smala" och samhället bryter ut i ramaskri.

Vill ni veta vad jag tycker är intressant?

Så fort samhället gör något, medvetet eller omedvetet, som gynnar smala handlar det om diskriminering och det ger en skev verklighetsuppfattning och alla skadas och fan och hans moster lever rövare.

Gör samhället istället något, medvetet eller omedvetet, som gynnar överviktiga tänker de istället på alla, de anpassar sig efter alla, de ska prisas, hyllas och det ena med det tredje för att de anses göra något helt fantastiskt.

Vad är det för skillnad på att orsaka anorexia å ena sidan, och uppmuntra till fetma å den andra? Det är samma sak att anpassa kläder för de ofrivilligt smala som till de ofrivilligt överviktiga. Varför är samhället inställt på att överviktigt är normalt? Varför är allt smalt fel?

Varför kan inte alla låta andra sköta sitt eget och börja sköta det egna istället för att gnälla på andra? Varför kan inte klädkedjor få anpassa sig till vad och vilka de vill? Varför inte låta alla ha sin egen nisch?

Jag är trött på ett skevt samhälle.
Jag är trött på allt gnäll.
Lev, var glad, håll käften.

Kommentarer
Postat av: Frida!

NU TRYCKER JAG PÅ "GILLA"-KNAPPEN :D

2009-11-12 @ 14:46:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0