När man inte har något bättre för sig

För ett tag sedan ringde jag sjukhusrådgivningen  för att höra hur jag ska göra med vacciet, om det är ett can eller can't då jag är i en högriskgrupp eftersom jag har "rätt" ålder och har astma SAMTIDIGT som jag är äggallergiker.

Sjukhusrådgivningen: Det vet inte jag, du får höra med din vårdcentral.

Jag ringer vårdcentralen.

Vårdcentralen: Det vet inte jag, du får prata med en doktor. Husläkaren ringer dig den 24e.

Väntar, väntar, väntar.

Doktorn: Det vet inte jag, du får prata  med infektionskliniken.
Jag: Ni har skickat runt mig i evigheter nu. Har du åtminstone ett nummer?
Doktorn: Nej, du får ringa växeln.
Jag: Jaha.. Har du numret dit?
Doktorn: Tyvärr, titta på nätet.

Jag ringer mottagningen.

Jag: Jag skulle vilja komma i kontakt med infektionskliniken.
Växeln: Mottagningen eller inläggningen?
Jag: Mottagningen
Växeln: Ett ögonblick!

Tuuut, tuuut, tuut, tuut

Infektionskliniken: Välkommen till infektionskliniken?
Jag: Hej, jag har några frågor om influensavaccinet, det är nämligen så att.. TUUT TUUT TUUT

Kommentarer
Postat av: sanna

kul nästan jämt du...

2009-11-26 @ 19:53:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0