Ibland känns..

Ibland känns det inte som att man hinner gå av jobbet på fredagen innan det är dags att åka tillbaka på måndagen. Vart tar helgen vägen?

Dagen gick fint fram till kvart över tolv då jag skulle ta dagens sista två rum och en patient kommer fram till mig med panik i blicken och säger att det ligger hundskit över golven.

Frågade väldigt skeptiskt om hon var säker, där finns inga hundar och de patienter som är ute på perm var ännu inte tillbaka. Men hon var tvärsäker, visade mig var och mycket riktigt. Där låg. Fast inte som korvar. Någon som förmodligen har rollator eller rullstol hade dragit ett hjul i en blöt rackare utomhus och sedan - förhoppningsvis ovetandes - gått omkring såväl utanför psykmottagningen som inne på psykmottagningen och på psykavdelningen.

Och det säger jag er, det var inte bara lera - det kändes mer än väl.

Det hela resulterade åtminstone i 30 minuters övertid som jag tänker ta ut i veckan. Inget ont som inte för något gott med sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0