Igår blev jag 22

Dags att ställa om. Hela året när jag försökt säga att jag är 22 har jag mötts av "Är du inte alls, du har inte fyllt än". Så jag har kört på 21. Nu ska jag byta. Nu är jag bannemig 22.

Gårdagen spenderades på jobbet. Skulle städat på en psykavdelning, men ordinarie personal blev frisk så jag fick städa chefernas byggnad och kulvertarna. Mindre givande, men ändå skönt att få lite gjort. Hem och fixa och dona med tårta och grejer, Emma och Karl kom förbi för att fira mig igår. Tårtan blev vansinnigt lyckad, vi fyra klämde nästan hela. Ska baka en ny till ikväll, likadan, och då ska jag visa er hur den ser ut!

Ikväll är nämligen det riktiga kalaset, då mamma, pappa och farmor kommer förbi och firar mig. Dagen på börjades för övrigt med att cheferna från sjukhuset ringde och svor åt mig. Eh godmorgon? Fast efter ett tag klämde de ur sig att det handlade om att jag satt hela dagen på jobbet utan att klämma ur mig att jag fyllde år. Sen sa de grattisgrattis och la på. Ganska fina chefer ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0