Konstig dag

Idag har jag haft en sådan dag då man egentligen aldrig borde stigit upp. Kroppen har känts avdomnad, nästan som att den har sovit hela dagen. Jag har inte hängt med, varit allmänt trög och nerstämd. Från det att Nils kom hem har jag pendlat mellan asgarv och storlip med ca 1 minuts intervall.

Förmodligen handlar det om mina rutiner nu under examensarbetet. Jag går upp 5.45 när jag jobbar, runt 8 när jag och Marie pluggar och runt 10-11 när jag inte har något planerat. Lägger mig gör jag mellan 00-01 varje dag oavsett när jag steg upp eller när jag ska upp dagen efter. Jag äter väldigt oregelbundet, och eftersom att jag är för lat för att fixa lunch blir det frukost någon timme efter uppstigning och sedan middag någon gång mellan 17-19. 

Tränat har jag inte gjort på en vecka, utomhus är jag när jag har ärenden (sällan) och övrig tid spenderas på asen. 

Så. Med start från imorgon blir det R U T I N E R som ska in i mitt liv. Upp senast 9 (Nils ska ringa och få upp min feta as ur sängen), träning helst varje dag (även om det bara handlar om en promenad så ska jag göra något för att få igång blodcirkulationen och piggna till i huvudet) och det ska bli såväl frukost, lunch och middag dagligen. Hjälper ni mig? Skäll lite på mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0