Parkeringstrubbel

Jag skulle hem till mina föräldrar och kissa av hundarna. Inga problem tänkte jag, jag tog ju en plan parkering sist, jag kommer loss. Jag kommer inte loss.

När bilen äntligen börjar flytta på sig springer en postanställd, som missat mina försök att komma iväg, rakt ut i vägen. Tvärbroms. Förlåtförlåt, ingen fara säger jag och så ska jag iväg. Däcken spinner. Där står jag och kommer varken fram eller bak. 

Det kommer en bil bakom som ser att jag ska lämna en parkering, han vill ha den. Både han och den postanställde puttar loss mig och jag är evigt tacksam. Kissade av mina små pyren och begav mig inåt stan igen. Ingen parkering finns att hitta.

Ett varv senare är jag tillbaka på gatan. Killen som tog över min parkering är då på väg därifrån, jag får tillbaka samma parkeringsplats jag hade tidigare.

Imorgon ska jag vara på jobbet vid sju. Wish me luck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0