Smartass

Idag skulle jag byta ut lite kläder i klädbytet på sjukhuset. Det innebär att jag ska till huvudbyggnaden. Där har de en projektor som visar information om olika aktuella saker, tips och grejer att tänka på, på en vägg.

När jag gick förbi den idag stod det "Det här kan hända om du dricker för mycket".

Eftersom det är sommar tänkte jag direkt på dricka vatten eller vätska överhuvudtaget, och eftersom jag tömmer tre flaskor vatten under arbetstid numera stannade jag till för att läsa.

Där kom information om magkatarr, magsår, magproblem och rubbad menstruation. Jag blev alldeles häpen och glodde på informationen som kom, fortfarande helt säker på att det gällde all typ av vätska. Tänkte på allt jag dricker och började fundera på hur katten jag skulle överleva sommaren om jag skulle sluta med mitt vatten.

Så läste jag fem cm högre upp på bilden.

"Alkoholkonsumtion" stod det. Med stora feta bokstäver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0