Spontanköp

För ett par dagar sedan bestämde mamma sig för att det var för varmt. Så vi köpte en pool. En såndär i plast, fast ändå hyfsat stor. Och med tanke på hur varm och äckelsvettig man är efter jobbet är jag inte det minsta missnöjd över detta.

Igår.. Vad gjorde jag då? Säkert inget viktigt, vi hoppar över den dagen.

Idag blev jag svuren åt av en patient för att jag väntade så han kunde gå förbi utan att jag skulle riskera att köra över hans barfotatår med städvagnen. Otack är världens lön.

Dessutom blev jag grattad på namnsdagen 17 gånger av en annan patient. Idag har Folke namnsdag. Och en annan patient, som börjat friskna till, frågade mig hela tiden var den blonda pojken som brukade städa hos henne var.
"Det är bara jag som städar här."
"Pojken, vad hette han, Sofie kanske?"
"Nej, det är bara jag som städar här, och jag heter Malin."
"Ja, Malin kanske han hette. Var är han?"

Nu ska jag sätta mig med en glass på altanen och umgås med mor, far och morbror. Ikväll ska jag träffa Carro en runda, och imorgon börjar jobbet igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0