Vattenskidorna

Idag skulle vi ta premiärturen med våra nya vattenskidor. Peppade satte vi oss i båten och tänkte att vattnet fortfarande ju måste vara varmt.

Mätaren stod på 16,5.

"Äh, det blir varmare när vi kommer dit vi ska".

Åker in och ska tanka  båten vid preem. 12,2. En tiograders skillnad på typ en vecka är inget man skojar bort.

Och så kom vi till platsen där vi skulle åka. 16,5-17.

Jag vågade inte, pengarna jag får från jobbet är i detta skede av mitt liv ovärderliga och en sjuka skulle förstöra mycket. Nils ville inte heller, men halvvägs tillbaka till båtplatsen tänkte han att "fan, jag gör det".

Hopp i, åkte 10-15 minuter sedan kom han upp med avdomnade fötter och händer.

Men skidorna funkar. Det är huvudsaken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0