Håhåjaja

Nils och jag åkte hem till mor och far för lite grillmiddag. Åt massa godsaker och sedan började paniken inför allt som ska fixas till Öland göra sig påmind. Vi sprang en runda på citygross för att handla sista maten, och sen gick vi tillbaka hem till mitt för att spela kort.

Vid tio kommer jag på att bilen är otankad, otvättad och täckt av brännande fågelbajs. Inget som skulle med, tält, liggunderlag, sovsäck, stolar osv, var packat och jag drog igång med detta medan Nils åkte tillbaka till jobbet. Efter biltvätten upptäckte jag också att oljan var låg, vilket skapade ytterligare panik. Tänk om jag inte märkkt det innan vi åkte?

Nu är åtminstone i stort sett allt fixat. Imorgon ska vi packa kläder och hygienartiklar, gå på lövmarknaden och sedan bär det av till Kalmar och Nisses mormor. Därefter vidare till Öland för att sätta upp tältet och mysa med gänget.

Hoppas på en bättre natt, om inte annat för Nisses skull.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0