Livet med en..

Livet med en pojkvän osm med jämna mellanrum åker på beredskap/jour är inte lätt. Inatt har hans jobbtelefon  skrikit mer eller mindre konstant tills han fick dra till jobbet runt tretiden. Fram till dess hade jag kanske sovit knappt två timmar?

När han springer iväg vaknar jag till och blir orolig - alltså inte mycket sömn förrän han kom hem igen vid sju.  Väl hemma så hade han arbetat upp en kroppstemperatur nära kokpunkten och ville samtidigt mysa. VARMT - inte mycket sömn. För kanske tjugo minuter sedan stack han till jobbet igen, han fick ta sovmorgon med tanke på natten.

Eftersom vi igår var hurtiga och hade en konstig illusion om att nätter är till för sömn bokade vi tvättstugan från 07.00 imorse. Nils hann inte göra något innan han fick rusa, stackarn har ju fått sova kanske tre timmar och jobba fyra-fem timmar inatt plus att han ska jobba nu.

Så jag knallade mig upp, sömndrucken och i ett tillstånd som absolout inte kan klassas som vaket tog jag tvätten och pallrade mig ner till tvättstugan.

Fortfarande trött som ett as ligger jag nu i sängen och funderar på hur jag ska göra. Att somna om nu innebär att inte vakna förran någon gång runt elva, vilket i sig innebär att jag sovit för mycket inatt och kommer ha huvudvärk och vara seg hela dagen. Att inte somna om nu innebär å andra sidan att jag fått för lite sömn inatt, vilket medför tjurighet och för tidig trötthet senare under dagen.

Detta är dagens stora i-landsproblem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0