Bok

Boken som jag valde till min skönlitterära skoluppgift känns ganska.. felvald. Åldersgrupp mot högstadiet och uppåt, knark och alkohol i varje hörn, svordomar, könsord och fula formuleringar. Allt är felinriktat, inget kan jag arbeta med.

Samtidigt känns det inte som att jag kan sluta läsa boken nu. Tänkte läsa klart den, prata med lärarna och eventuellt välja en ny bok sen. Tror jag hinner. Eller ja. Jag hinner.

Berättade förresten om mitt förslag om en MalinMobil för Nils. Han tyckte att det räckte med sin privata mobil och jobbmobilen. Han tyckte att en tedje mobil, en MalinMobil, skulle bli krångligt.

Det krångliga är att nå honom, inte att svara i en tredje mobil.
Fast han är gullig som få, min lilla Nils.

Kommentarer
Postat av: Nisse

Du är gullig! :)

2010-03-09 @ 17:21:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0