Det är helt sinnessjukt...

Det är helt sinnessjukt hur omotiverande skolan är för mig just nu. Tidigare idag satt jag och glodde på ett tomt worddokument och stirrade på mina skolböcker i fem timmar utan att skriva ett enda ord. Nu har jag kommit igång och har ca en sida kvar att skriva, men efter var sjunde skriven mening får jag panik på att det blir så dåligt och går en sväng i lägenheten. Sen tillbaka, börja skriva och så börjar det om igen.

Jag har som sagt en sida kvar, men efter det ska jag förbereda två redovisningar till imorgon. Klockan är i skrivande stund halv sju. Jag kommer inte hinna träna, jag kommer hata mig sjäv imorgon för att jag är så oengagerad och jag är redan irriterad på att jag inte kan samla mig tillräckligt mycket för att spotta ut en vettig text. En enda. Och dessutom sista för denna kursen. Det går bara inte, det låter som om ett lekisbarn har skrivit det.

Under de sjuttio gånger jag vankat runt som en osalig ande i lägenheten på jakt efter inspiration har jag till och med seriöst övervägt att skita i läxan och istället storstäda. Storstäda. Med dammsugning, som är det i särklass värsta och tråkigaste jag vet. Och skura golven. SOM JAG LÄNGTAR efter att få skura mina golv. Frågar ni mig igen imorgon kommer jag nog garva  er rakt upp i ansiktet, men nu vore det en dröm att få lägga ner läxan och skura.

Ska jag ta ett sista ryck? Får nog bli så. Fan vad omotiverande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0