Helgen

I lördags hann vi knappt gå upp innan det var dags att bege oss mot Kalmar för släktträff med Nils familj. Hans mormor hade gjort mängder med mat och Elsa norpade mig ganska fort med kurragömmalekar och annat kul. När träffen var över bestämde vi oss för att stanna kvar, så Nisses mor, syster och så vi två sov kvar.

På söndagen blev det frukost och sedan direkt iväg till IKEA och MODE.

Vi ska på jungfruturen med Stena Vision på fredag och jag hade lite panik över vad jag skulle ha på mig. Nils tvingade i mig en tight liten tubklänning som jag, hör och häpna, köpte tillsammans med en sjal. När grejerna var köpta öppnade jag påsen för att se så allt lång däri och upptäcker väl en fläck på klänningen, en mörkbrun fläck på en ljusbeige klänning. Inte vackert.

De hade inga i rätt storlek kvar i butiken, men de ringde systerbutiken i stan. De hade EN kvar som de skulle lägga undan till mig för att hämtas innan klockan fyra. Så vi tog en tur inåt IKEA innan. Det är farligt att gå in där, man vill ha allt. 500 kronor fattigare åkte vi mot stan och jag fick äntligen tag i min klänning.

Efter det åkte vi hem och satte ihop våra IKEAfynd, Nisses syster kom på fika och kollade in lägenheten och knappt hann hon lämna oss innan mamma och pappa kom för att hjälpa till med gardinfästerna. Huxflux så har vi gardiner också. Fast i vardagsrummet ser ser överjävligt ut, vi får nya i veckan och förhoppningsvis blir det bättre. Mitt i detta fixandet kom babysis och pojkvän och helt plötsligt hade vi ett eget släktkalas.

Halv åtta körde vi iväg alla, för vid åtta hade Nils och jag bokat bord på MontMartre för att fira vår treårsdag. Tre år, helt sjukt.

Därefter blev det en snabb vända hos syster för varmt att dricka och kortspel. Sedan hem och däcka i soffan en stund innan det blev sängdags.

Underbar helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0