Vi (läs Nils)..

Vi (läs Nils) har spikat upp kabellister, vi (läs Nils) har dragit kablar och vi (läs Nils) har borrat och äntligen fått upp TVn på väggen, han är bra min pojk. Efter två dagar utan TV hade jag lite abstinensbesvär, vilket egentligen är ganska patetiskt. Jag har i alla fall fått tillbaka TVn.
När vi ändå hade soffan bortdragen från väggen tänkte vi (läs Nils) att vi (läs Nils) skulle få upp internettjofräset på väggen. Vi (läs Nils) drog ut den och tittade ut ett bra ställe, markerade och skulle få iordning det. Det blev inte uppsatt, men vi (läs Nils) satte ändå i kontakten igen. Blip.
Inget nät.
Paniken kom krypande, hela examensarbetet ligger på nätet, all kontakt med handledaren sker över nätet, Marie är i Växjö och vår kontakt sker via - just det - nätet. Dessutom ligger min jobbansökan på nätet, mina poäng som jag måste ha utskrivna ligger på nätet och allt, ALLT, jag BEHÖVER finns på nätet.
Imorgon kommer en tekniker, nu kämpar jag med en knappt fungerande dongel - eller om det är datorn som inte funkar, det spelar ingen roll - och tragglar mig igenom så mycket examensplugg som möjligt. Hoppas dom löser det imorgon, jag behöver mitt nät.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0