Imorgon är det dags!

Idag har jag hetsätit allt onyttigt man bara kan tänka mig, och jag känner mig nu som en uppblåst ballong om stackars magen. Men icke att det blir någon rast och ro för det.

Imorse tog vi lilla röda bilen och körde utåt Karlskrona Möbler, Mio, Jysk och Rusta och kikade såväl möbler som gardiner och annat. Hittade en soffa som båda är sugna på som vi eventuellt köper. Har även tankar kring matbord och stolar som känns helt okej. Det bordet vi egentligen vill ha är lite överprissatt för min magra plånbok så vi hittade ett fint billigare alternativ. Gardintankarna kom vi ingenstans med. Jag har svårt med att säga vad som är snyggt och inte, och Nils har lite gränser han vill sätta inom området (typ blommor och utteputtegulligt, vilket jag förstår, även om jag kan tycka att blommor är helt okej). Men det löser sig, vem bryr sig om gardiner egentligen?

Vi bestämde oss även för IKEA på fredag och då köper vi eventuellt vitrinskåp, en hylla och datorbord. Ska naturligtvis även titta efter köksmöbler och soffor där också, guldkorn kan finnas överallt. Och känner jag mig själv rätt kommer jag även plocka på mig mängder av småsaker.

Imorgon är det ju besiktningsdags på nya lägenheten och får den ett OK så är nycklarna våra. Dags att sätta igång med andra ord, och snart jag kan äntligen kalla mig stadsbo på riktigt. Sambo med för den delen.

Annars idag har jag fixat med en massa krångel som ville dyka upp nu. Min studieförsäkran för denna terminen kom bort på posten, så jag har inte fått mina bidrag. Jag fick leta bland mängder av papper innan jag hittade min personliga kod till CSN och kunde fixa allting, men det bör vara ordnat nu. Dessutom upptäckte jag igår att jag, mitt smarthuvud, glömt betala en Traderafaktura för en bok jag sålde, och därför förmodligen kommer få betala 54:- istället för 4:-. Mailade dem igår och frågade hur jag skulle göra med betalningen och de sa åt mig att betala mina 4:- på en gång och avvakta och se ifall påminnelseavgiften på 50:- kommer eller inte. Snälla människor som hjälper mig på söndagar.

Nu ska jag dra igång och plocka ner gardiner och annat i lådor. För som rubriken lyder: imorgon är det dags!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0