Debut

Jag debuterade förresten på AfroPowerDance idag! Tidigare har jag kört vanlig 45minuters afro, men detta passet varade en hel timme och var helt annorlunda. Det var mer koreografibetonat och allt som gjordes skulle läggas ihop och köras om och om igen. Det var faktiskt skitkul!

Det kändes dock lagom fräscht vid nedvarvningen och stretchingen när man lutade sig framåt och såg hur svetten droppade från ansiktets alla delar och ögonen sved av salt. Fick svett i munnen när jag reste mig igen och det kändes som om jag var tillbaka i Egypten och precis fått en kallsup.

Kändes också lite knäckande att alla andra var så vansinnigt viga. En stretchövning gick ut på att greppa tårna med fingrarna och samtidigt sträcka ut benet rakt framför sig och balansera på det andra. Och som om inte det var nog skulle man efter en stund dessutom långsamt föra benet åt sidan, fortfarande med benet rakt och fingrarna om tårna. Det klarar jag nog aldrig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0