Jag vet..

Jag vet att jag sa att jag skulle läsa. Men efter duschen överöstes jag av trötthet och kom i samma stund på att det blir en fasligt sjå med att läsa. Inte nog med att jag måste bläddra i boken, jag måste också koncentrera mig och hänga med i ett händelseförlopp utan att förlora fokus. Och när jag är för trött kan jag inte bara sluta ögonen och somna, boken måste läggas bort och så måste jag ställa mig i sängen för att släcka tavellampa som just nu även tjänstgör som sänglampa. Så det blev TV.
Myser även med min fina tröja, ett smakprov kanske? Visst är färgen bara för härlig?
Planen är nog att slöglo TV en stund till. Här gör det ingenting om jag somnar, jag har inga lampor som lyser mig i ansiktet och jag behöver inte se om något om jag tappar fokus, för jag bryr mig inte särskilt mycket om vad som visas. Dessutom kan Nils bära över mig till sängen när han kommer hem sen. Det gjorde han ju trots allt igår efter filmen som "vi" kollade på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0