Vi var på..

Vi var på Idas examens- och födelsedagsfest igårkväll. Åt som kungar, träffade nytt folk, gick tipspromenad och hade hur trevligt som helst. Och så sa det pang. 

Magen hade krampat typ en timme innan vi åkte, och sedan kom magkatarren. Hela nacken började spänna och göra ont och det slutade med att jag gick hem tidigare. På vägen hem började jag hysterifrysa och väl hemma upptäcktes att jag hade feber. Kröp ner i soffan och somnade på två sekunder. Nils flyttade över mig till sängen när han kom hem några timmar senare och idag har han behandlat mig som en prinsessa, gullehan! 

Nu tror jag febern är borta, men kroppen är inte kry alls. Näsan är helt igenkorkad, halsen gör ont men har blivit betydligt bättre och jag har fortfarande sådär hemskt ont i huden. Så fort jag kommer åt soffan med bar hud, eller om Nisse klappar på mig, sticks det och ömmar. Huvudet snurrar konstant och så fort jag reser mig mår jag illa och känner hur stel kroppen är efter så långvarigt sängläge. Men jag blir fortfarande bortskämd och gullad med.

Jag kurerar mig till tusen, vill ju inte missa min första "riktiga" arbetsdag imorgon.

Kommentarer
Postat av: Dimish

Krya på dig hjärtat!

2011-08-12 @ 09:59:11
URL: http://dimish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0