Fixardag

Snart ska jag lägga mig, har sista jobbdagen på sjukhuset imorgon.

Dagen har bestått av fix och pill. Jag har slängt sopor, haft tvättstugan, städat undan julen, sorterat annat plock i lägenheten och sprungit bort till sopstationen och sorterat upp skräp. Vi har dessutom satt upp tavellister där jag har placerat kokböckerna med snyggast framsida, Nils har satt upp en ny lampa och vi har satt in belysning i vitrinskåpet. När vi tände det insåg vi hur skitigt skåpet var, så jag har putsat varenda glasruta på båda sidorna. Sammanlagt 22 sidor med puts. Nu ska bara resten av lägenheten städas också.

För övrigt avskyr jag att vi bara kan boka fem timmar åt gången i tvättstugan, ingenting blir torrt. Varenda element är täckt av kläder, och då har jag ändå hängt över hela vår egen tvättställning och över duschlisterna. Lite bittert.

Jag är lite hungrig, men vi har inget som går snabbt. Helst hade jag bara velat lägga mig i soffan med en fet milkshake, men jag ska göra mig iordning för sängen nu. Nils och Karl ska spela Fifa så jag plockar nog upp sudokuboken en timme innan det är dags.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0