Jag behövde gå..

Jag behövde gå och handla, för jag behövde gräddfil till en ny fiskrätt jag ska prova på. Jag hade siktet inställt på hemköp, men halvvägs upp för kronanbacken kände jag att jag behövde muntra upp mig efter allt strul med sängjäveln.

Då bestämde jag mig för att istället ta Cityhallen så jag kunde springa inom H&M och unna mig ett nytt lack. Dessvärre fanns det inga som riktigt kändes rätt, åtminstone inte så rätt som mitt förra blå. Så jag gick vidare och sprang på vägen förbi Indiska. Där såg jag en supersöt tröja som jag var tvungen att prova, men inte heller den var rätt.

När jag ändå var inne på Wachtmeister och rände kände jag att jag lika gärna kunde gå inom Smycka för att kolla på det Tomas Sabo-armband som jag dreglat över i evigheters evigheter och dessutom budat på (och alltid förlorat) hundratals gånger på Tradera. 

Och vad tror ni jag får se? De skyltar om att de har 20% på alla Sabo-smycken. Åh, lycka! Nu ligger mitt fina armband i köket i sin ask (jag vågade inte ha det på mig) och jag älskar att jag aldrig gör som jag bestämt utan satsar på sådant som faller mig in.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0